Frågor och svar

Fråga: Hur ofta lägger ni ut nya träningsfilmer?
Svar: Det kommer nya träningsfilmer varje månad.

Fråga: Kan alla träna med exerto.se?
Svar: Ja, på exerto.se har vi träningsprogram som passar alla smaker och behov. Vi har program med redskap och utan redskap, program i kategorier som kondition, styrka, yoga och dans. Hos oss finner du också specielt anpassade träningsprogram som ryggtränng och träning för äldre, gravida och for den som vill träna med sin nyfödda baby.

Fråga: Behöver jag träningsredskap før att träna med exerto.se?
Svar: Nei, vi har träningsprogram både med och utan träningsredskap. Som vid all träning, rekommenderar vi att du använder goda träningsskor för att förhindra skador.

Fråga: Hur betalar jag mitt medlemskap?
Svar: När du registrerar dig som medlem bes du också om att registrera ditt kreditkort. Ditt konto kommer att belastas med en fast avgift varje månad. Betalningen sker med hjälp av Payex som garanterar dig en trygg betalning.

Fråga: Kan jag avsluta mitt medlemskap när som helst?
Svar: Ja, hos exerto.se är det ingen registreringsavgift eller bindningstid. Du har också 14 dagars fri prövotid. Om du avslutar medlemskapet inom de 14 första dagarna får du pengarna tilbaka. Medlemskapet avslutas under "Min profil" i övre högra hörnet.

Fråga: Hur skal jag träna til träningsfilmerna?
Svar: Träningsfilmerna visas medan du är inne på exerto.se. Du tränar framför din dator tillsammans med våra instruktörer på skärmen. Alla filmer har ljud. Du får instruktioner och vägledning, och alla instruktörer använder sig av musik. Du kan också koppla din dator til en tv. Mer information om att koppla dator till tv hittar du under punkt "Tekniska tips".

Fråga: Fungerar det att träna med exerto.se?
Svar: Svaret är ja! Alla träninsgprogram är utviklade av högt kvalifiserade instruktörer med lång erfarenhet. Vi har program som är tillrättalagda för dig som önskar att fokusera på viktkontroll, kondition eller styrka. Du får också råd och vägledning för att få största möjliga effekt av träningen.

 

Fråga: Hur mycket ska jag träna?
Svar:. Hur ofta och hur mycket du bör utöva beror på dina mål med din träning och vilken form du är i I allmänhet rekommenderar vi som ett minimum att du tränar 30-45 minuter 3 gånger i veckan och att man kombinerar både styrka och kondition.

Fråga: Hur mycket ska jag träna?
Svar: Hur ofta och hur mycket du bör träna beror på dina mål med din träning och vilken form du är i I allmänhet rekommenderar vi som ett minimum att du tränar 30-45 minuter 3 gånger i veckan och att man kombinerar både styrka och kondition.

 

Fråga: Kan jag få hjälp när jag tränar på exerto.se?
Svar: Ja, som medlem kan du få tillgång till kunskap och hjälp både via våra sidor och via e-post. Den elektroniska vägledaren kan hjälpa dig att finna träningsprogram som passar dina kriterier. Du finner de under fliken "Rekommenderade". Naturligtvis kan du också kontakta oss och få hjälp via e-post från våra träningsexperter.

Tekniska tips:

Har du testat att koppla datorn till din tv?
Det är enkelt att ansluta datorn till TV: n. Vi har också goda erfarenheter med avspelning från mobiltelefon / tablett till tv: n via Chromecast och AppleTV, enkelt och bekvämt.

Om det blir kompliserat kan du fråga din tv- eller datorsäljare om hjälp.

Skärmsparare
En del upplever att skärmspararen startar när man tränar. Det kan du enkelt ordna. Låt muspekaren stå på bakgrundsbilden på din dator, klicka med den högra musknappen och välj "Egenskaper" från menyn som kommer upp. Klicka på "Skärmsläckare", här kan du ställa in antallet minuter som det ska gå innan skärmspararen slår på. Tränar du 30 minuters program kan du tex. sätta den till 32 minuter.

Mobila enheter.
Exerto kan användas på mobila enheter som iPad / iPhone, etc. Kan inte få det att fungera på utrustning som använder Android råder vi dig att ladda ner flashfox Pro.

Mobiltelefon och tablett.
Exerto kan användas på mobila enheter som mobiltelefon och tablett. På vissa Apple-produkter kan det vara problem med att starta filmer från videoväljaren på framsidan. Starta då filmerna från "Filmöversikt".

Access denied.
Får du
felmeddelandet Access denied, tryck refresh i din webbläsare.

iPad kraschar efter inloggning.
Kontrollera om en ny version av iOS finns under Inställningar - Generelt - Uppdatering.
Försök också att stänga av helt genom att hålla på / av-knappen tills du uppmanas att stänga av den.

Hacking/stopp i filmer
Några av våra medlemmar upplever at filmer "hackar" eller stoppar även om de har stor bandbredd. Detta beror normalt på kapacitet eller kvalitet på bredbandet hos dig eller din Internet leverantör.

Här är ett par tester som du kan köra før att kontrollera kapasitet och, till viss grad också, kvalitet på ditt bredband. Vi rekommenderar att du kör de här testerna när du upplever problem med exerto.se:

http://www.speedtest.net/
http://www.pingtest.net/

Välj gärna att köra testen mot ett annat land, Holland/Tyskland. Klicka på en stjärna i landet du vill testa emot.

Det kan också hjälpa att rensa (Diskrensning/ Diskdefragmentering) och oppgradera din dator.

Vi rekommenderer också att låta "automatisk uppdatering av Windows" stå på.